Strona internetowa pełni istotne funkcje przy utrzymywaniu dotychczasowych Klientów i pozyskiwaniu nowych, dostarczaniu wszystkich niezbędnych informacji oraz kreowaniu odpowiedniego wizerunku firmy. Zdecydowana większość przedsiębiorstw ma zasięg nie ogólnokrajowy, ale przede wszystkim lokalny. Ukierunkowanie swoich działań na zawężony obszar swojej grupy docelowej pomoże firmie w rozwoju i osiąganiu sukcesu. Czym charakteryzuje się “pozycjonowanie stron www Kraków”?
Pozycjonowanie – Kraków, Warszawa i inne miasta
Firmy działające na skalę ogólnopolską stanowią niewielki procent wszystkich przedsiębiorstw. Użytkownicy wpisując w wyszukiwarkę frazy typu warsztat samochodowy, restauracja, piekarnia, salon fryzjerski czy masażu szukają taniej usługi na dobrym poziomie, dostępnej w mieście lub najlepiej dzielnicy, w której mieszkają. Nawet najbardziej korzystna oferta nie będzie ich interesowała, jeśli będzie poza ich zasięgiem.
Dlatego już kilka lat temu Google stworzył specjalny mechanizm, który wykorzystuje lokalizację użytkownika i na jej podstawie sugeruje miejsca oraz usługi dostępne w jego okolicy, jednocześnie pozycjonując wyżej te najbardziej polecane przez innych. To właśnie ze względu na te specjalne algorytmy wyszukiwarek należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe pozycjonowanie stron (Kraków, Warszawa oraz inne miasta) https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www na obszarze działalności każdej firmy.
Lokalne pozycjonowanie strony internetowej
Mechanizmy Google nastawione na lokalne przedsiębiorstwa są dużym ułatwieniem dla użytkowników, ponieważ przy wpisaniu do wyszukiwarki frazy mechanik, fryzjer, przedszkole czy restauracja itp. nie muszą oni samodzielnie określać swojej lokalizacji. Wymagają jednak dodatkowych działań ze strony właścicieli firmy, jeśli chcą oni pozyskiwać nowych Klientów i rozwijać swoją działalność.
Pozycjonowanie lokalne nie różni się bardzo od tradycyjnego. W obu przypadkach najważniejsza jest właściwa optymalizacja strony internetowej i linkowanie. Istnieją jednak czynniki oraz grupa technik, które wiążą się jedynie z pozycjonowaniem lokalnym. Co zrobić, aby korzystnie wypaść w wynikach wyszukiwania związanych z lokalnymi frazami kluczowymi?
Pozycjonowanie stron www “Kraków” – metody
Chcąc jeszcze lepiej zaistnieć na rynku lokalnym, warto zdecydować się na usługę Google Moja Firma. Tworzy ona strony-wizytówki firm działających w danej miejscowości. Jeśli powiąże się ją ze swoją stroną internetową istnieją dużo większe szanse, że w wynikach wyszukiwarki pojawi się adres, numer telefonu i adres www naszej firmy, gdy użytkownik pisze jedno z lokalnych słów kluczowych. Kolejnym czynnikiem są pozytywne opinie – ich średnia wartość i liczba będą widoczna przy wynikach wyszukiwania. Ich ilość i jakość mogą decydować o pozycji stron w wyszukiwarce.
Dla lokalnego pozycjonowania ważne jest również to, aby we wszystkich miejscach występowały te same dane teleadresowe (nazwa firmy, adres oraz telefon) – dzięki temu algorytm Google uzna firmę za wiarygodną. Również zamieszczenie ich w internetowych bazach danych oraz panoramach firm sprawi, że strona internetowa będzie się lepiej pozycjonowała.
Warto zastosować powyższe techniki i tym samym wykorzystać potencjał, który daje lokalne pozycjonowanie, aby jeszcze dynamiczniej rozwijać swoją firmę.