Program AlphaGo po raz kolejny okazał się lepszy od człowieka w grze w GO. Jakie więc będzie kolejne wyzwanie dla programów komputerowych?
Wiele wskazuje na to, że aktualnie główne siły rzucone zostaną w kierunku Pokera. W odróżnieniu od GO, szachów, czy warcabów, Poker należy do gier częściowo losowych, czyli takich w których wynik nie zależy jedynie od zachowania (i umiejętności) graczy, ale także od przypadku.
W tradycyjnym uczeniu maszynowym za grę typu Poker odpowiadałby zupełnie inny algorytm niż za grę w GO (pomiędzy fazą min a max pojawia się faza losowa). Biorąc jednak pod uwagę, że AlphaGo opiera się na sieciach neuronowych, być może żaden nowy algorytm nie jest potrzebny, a jedynie dostrojenie istniejącego do nowych danych.
W każdym razie, jeżeli interesują Was wyzwania związane ze zmaganiami człowiek kontra komputer, spróbujcie stworzyć algorytm, który będzie mistrzem w Pokera, a zyskacie sobie sławę podobną do tej, którą zyskali twórcy AlphaGo.
Aby nie wymyślać koła od początku sprawdźcie oczywiście najpierw co już istnieje na rynku, co jest w open source, czyli na którym programie można budować swój.
Powodzenia