Podstawą kampanii w social media jest regularne zamieszczanie postów i angażowanie odbiorców. Jednakże, każdy, kto chociażby raz próbował podjąć się zadania prowadzenia takiej kampanii w praktyce wie, jakie jest to trudne i wymagające zajęcie, które trzeba wykonywać z dużą systematycznością. Wymaga to bowiem dobrego zorientowania w branży, w której się działa, ale też ogromnej kreatywności przy redagowaniu takich materiałów. Wówczas warto poszukać porad związanych z tym, w jaki sposób można uatrakcyjnić takie właśnie wpisy, aby mogły przyciągnąć wzrok jeszcze większej liczby użytkowników i aby zachęcały do tego, aby użytkownik nie tylko zapoznał się z treścią wpisu, ale i ze stroną. Angażujące wpisy są tutaj kluczem do sukcesu.
Nie tylko tekst, ale i obraz
Co prawda, nie wszyscy ludzie są typowymi wzrokowcami, ale dodatkowe zdjęcia w social media naprawdę przyciągają uwagę i pozwalają wyróżnić dany wpis na tle innych. W końcu, wchodząc na portal społecznościowy nie zaczynamy od razu czytać z góry do dołu wszystkiego, co się tam pojawiło, tylko szybko przeglądamy zawartość w poszukiwaniu czegoś, co nas zainteresuje. Tym „czymś interesującym” mogą być właśnie zdjęcia i grafiki, jakie znajdą się obok tekstu. Tak naprawdę, rola grafik w mediach społecznościowych jest ogromna- mogą szokować, zachęcać, intrygować- ale przede wszystkim spełniają swoją funkcję, jaką jest przyciąganie uwagi odbiorców. Oczywiście, trzeba mieć na uwadze, że znalezienie bądź wykonanie odpowiedniego zdjęcia albo przygotowanie grafiki od zera, zazwyczaj oznacza znacznie więcej pracy niż przygotowanie samej warstwy tekstowej do wpisu. Sami jednak przekonamy się, że warto ten czas poświęcić, gdyż naszą nagrodą będą znacznie lepsze statystyki co do zasięgu i zaangażowania użytkowników.
Konkurs albo ankieta?
Aby trochę odpocząć od typowych postów z ciekawostkami czy newsami z branży- możemy spróbować trochę rozruszać towarzystwo. Taki konkurs może być naprawdę prosty w swojej formie, a ankieta może dotyczyć preferencji wyboru opcji A albo B. Jest to jednak skuteczny sposób na to, aby angażować użytkowników i zachęcić do tego, aby nie tylko biernie patrzyli, ale też wypowiadali się w komentarzach pod wpisem. Dodatkowo, informacje, jakie uzyskamy dzięki przeprowadzonej ankiecie faktycznie mogą pozwolić na lepsze poznanie preferencji potencjalnych klientów i może się okazać, że będziemy mogli je wykorzystać w praktyce. Jak więc widać- rozwiązanie to niesie ze sobą więcej niż jedną korzyść.
Potrzebujesz pomocy z pomysłami? Znajdziesz ją na: https://brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku